KLASA: 007-04/22-03/01
URBROJ: 2117-34-22-01
U Mlinima, 6.10.2022.g.

Na temelju Pravilnika o načinima, postupcima i elementima vrednovanja učenika u osnovnoj i srednjoj školi (“NN“ br. 43/20 i 100/21) Učiteljsko vijeće Osnovne škole Župa dubrovačka na sjednici održanoj 6.10. 2022. godine donijelo je:

Kriterij za ocjenjivanje vladanja

 

Vladanje učenika je ponašanje učenika na nastavi i drugim oblicima odgojno–obrazovnog rada.

Sukladno čl. 72. st. 5. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi, opisne ocjene iz vladanja su uzorno, dobro i loše.

Sukladno čl. 73. st. 1. istog Zakona ocjenu iz vladanja utvrđuje Razredno vijeće na prijedlog razrednika

Načini, postupci i elementi vrednovanja vladanja učenika proizlaze iz Godišnjeg plana i programa škole, Školskog kurikula, Pravilnika o načinima, postupcima i elementima vrednovanja učenika u osnovnoj i srednjoj školi (NN 112/10, 82/19 i 43/20), Kućnog reda Škole i Statuta Škole. Kako bi se objektivno ocijenilo vladanje učenika potrebno je pratiti i evidentirati ponašanje učenika i uvažavati Kriterije. Razrednici su dužni upoznati učenike na prvom satu razrednika i roditelje na prvom roditeljskom sastanku sa sastavnicama navedenima u Kriterijima za utvrđivanje ocjene vladanja učenika. Pri primjeni ovih Kriterija treba voditi računa o kognitivnom, emocionalnom i socijalnom stanju učenika, što se posebno odnosi na učenike koji se školuju po redovitom programu uz individualizirani pristup ili po prilagođenom programu.

  • Na primjer, ako učenik ima dijagnosticiran ADHD, ponavljanje pogreške koja je posljedica impulzivnosti ne može se sankcionirati sniženom ocjenom iz vladanja
  • Pretpostavka za to je da je učenik pristojan i da na poticaj ispravlja pogreške (ako ga druga osoba upozori na neprimjerena ponašanja, odmah ih korigira).

Područja praćenja ponašanja učenika su:

 

1. ODNOS PREMA RADU
UZORNO DOBRO LOŠE
Učenik redovito pohađa i ne kasni na nastavu i ostale oblike odgojno-obrazovnog rada u školi.
Ima najviše 1 neopravdani izostanak.
Povremeno neopravdano izostaje i/ili kasni na nastavu i ostale oblike odgojno-obrazovnog rada u školi. Ima od 6 do 11 neopravdanih izostanaka. Često neopravdano izostaje i/ili kasni na nastavu i ostale oblike odgojno-obrazovnog rada. Ima više od 6 neopravdanih izostanaka u tekućoj nastavnoj godini.
Ima primjeren odnos prema učenju i radu. Na satu je pažljiv, pokazuje interes i aktivno sudjeluje u nastavnom procesu. Nema primjeren odnos prema učenju i radu. U nastavni proces se uključuje nevoljko i uz stalni poticaj. Povremeno ometa nastavu što je 3-5 puta evidentirano u pedagoškoj dokumentaciji iz najmanje tri predmeta. Ima neprimjeren odnos prema učenju i radu. Ne prati i ometa nastavni proces što je u pedagoškoj dokumentaciji evidentirano više od 5 puta iz najmanje tri predmeta.
Poštuje dogovorena pravila ponašanja: kulturno se ponaša za vrijeme boravka u Školi i izvan nje, izvršava zamolbe ravnatelja, razrednika, učitelja,
članova SRS i ostalih djelatnika Škole, ne koristi mobitel i druge tehničke uređaje za vrijeme nastave bez dopuštenja učitelja, ne mijenja samoinicijativno mjesto sjedenja.
Uglavnom poštuje dogovorena pravila ponašanja za vrijeme boravka u Školi i izvan nje, nevoljko izvršava zamolbe ravnatelja, razrednika, učitelja, članova SRS i ostalih djelatnika Škole, povremeno koristi mobitel i druge tehničke uređaje za vrijeme nastave bez dopuštenja učitelja i/ili samoinicijativno mijenja mjesto sjedenja što je 3-5 puta evidentirano u pedagoškoj dokumentaciji iz najmanje tri predmeta. Učestalo krši i ne poštuje dogovorena pravila ponašanja za vrijeme boravka u Školi i izvan nje, oglušuje se o zamolbe ravnatelja, razrednika, učitelja, članova SRS i ostalih djelatnika Škole, koristi mobitel i druge tehničke uređaje za vrijeme nastave u nedozvoljene svrhe i/ili samoinicijativno mijenja mjesto sjedenja što je evidentirano u pedagoškoj dokumentaciji više od 5 puta iz najmanje tri predmeta .
Prihvaća odgovornost za svoje postupke i popravlja eventualne pogreške. Nevoljko i uz poticaj prihvaća odgovornost za svoje postupke i popravlja svoj odnos prema radu. Odbija prihvatiti odgovornost za svoje postupke i promijeniti svoj nemaran odnos prema radu.
2. ODNOS PREMA DRUGIM UČENICIMA
UZORNO DOBRO LOŠE
Učenik ne ometa druge učenike u praćenju
nastavnog procesa.
Povremeno ometa druge učenike u praćenju
nastavnog procesa što je 3 do 5 puta
evidentirano u pedagoškoj dokumentaciji iz
najmanje tri predmeta.
Učestalo ometa druge učenike u praćenju
nastavnog procesa što je u pedagoškoj
dokumentaciji evidentirano više od 5 puta iz
najmanje tri predmeta .
Ne ugrožava sigurnost drugih učenika, ne vrijeđa,
ne ismijava, ne prijeti niti psuje, ne izaziva sukobe
niti u njima sudjeluje
Ponekad ugrožava sigurnost drugih učenika,
vrijeđa ih, ismijava, prijeti i psuje, ponekad izaziva
sukobe i/ili u njima sudjeluje o čemu postoji 3 do
5 bilješki u pedagoškoj dokumentaciji iz najmanje
tri predmeta.
Učestalo ugrožava sigurnost drugih učenika,
vrijeđa ih, ismijava, prijeti i psuje, izaziva sukobe i
u njima sudjeluje što je evidentirano u
pedagoškoj dokumentaciji više od 5 puta iz
najmanje tri predmeta .
U učenju i radu uvažava i poštuje tuđe mišljenje,
surađuje i pomaže drugim učenicima, posebice
učenicima s teškoćama u učenju.
U učenju i radu povremeno ne uvažava i ne
poštuje tuđe mišljenje, uz poticaj učitelja
surađuje i pomaže drugim učenicima.
Nesusretljiv je i netolerantan prema drugim
učenicima, ne uvažava niti poštuje tuđe mišljenje,
ne želi surađivati s drugim učenicima.
Prihvaća odgovornost za svoje pogreške,
spreman ih je ispraviti i ne ponavlja ih.
Uz poticaj ispravlja pogreške u ponašanju prema
drugim učenicima, ali je sklon njihovom
ponavljanju.
Ne prihvaća odgovornost za svoje pogreške i ne
ispravlja ih unatoč usmjeravanju i poticajima od
strane učitelja i stručnih suradnika.
3. ODNOS PREMA UČITELJIMA I OSTALIM DJELATNICIMA ŠKOLE
UZORNO DOBRO LOŠE
Učenik ne ometa odvijanje nastavnog procesa. Povremeno ometa odvijanje nastavnog procesa što je 3 do 5 puta evidentirano u pedagoškoj dokumentaciji iz najmanje tri predmeta. Učestalo ometa izvođenje nastavnog procesa što je u pedagoškoj dokumentaciji evidentirano više od 5 puta iz najmanje tri predmeta .
Na primjeren način komunicira, pozdravlja i poštuje sve djelatnike Škole te je ovo pravilo
prekršio najviše jednom.
Povremeno neprimjereno komunicira i oglušuje se o zamolbe djelatnika Škole što je 3 do 5 puta evidentirano u pedagoškoj dokumentaciji iz najmanje tri predmeta. Učestalo neprimjereno reagira na zamolbe djelatnika Škole i komunicira na neprimjeren i neprihvatljiv način što je više od 5 puta evidentirano u pedagoškoj dokumentaciji iz najmanje tri predmeta.
Ne ugrožava sigurnost i ugled djelatnika Škole te je ovo pravilo prekršio najviše jednom. Dva puta je upozoren, što je evidentirano u pedagoškoj dokumentaciji iz najmanje tri predmeta zbog ugrožavanja sigurnosti i ugleda djelatnika Škole. Tri ili više puta je upozoren zbog ugrožavanja sigurnosti i ugleda djelatnika Škole što je evidentirano u pedagoškoj dokumentaciji iz najmanje tri predmeta.
Prihvaća odgovornost za svoje pogreške, spreman ih je ispraviti i ne ponavlja ih. Uz poticaj ispravlja pogreške u ponašanju, ali je sklon njihovom ponavljanju. Ne prihvaća odgovornost za svoje pogreške i ne ispravlja ih unatoč usmjeravanju i poticajima od strane učitelja i stručnih suradnika.
4. ODNOS PREMA ŠKOLSKOJ IMOVINI TE DRUŠTVENOM I PRIRODNOM OKRUŽJU
UZORNO DOBRO LOŠE
Učenik čuva i ne otuđuje imovinu (učenika, škole,
osobnu, društvenu…).
Jednom je evidentiran zbog
uništavanja/otuđivanja imovine
Više od jednom je evidentiran zbog
uništavanja/otuđivanja imovine.
Doprinosi ugledu škole u svim prigodama
(projekti, priredbe, izleti, ekskurzije…).
Uglavnom se primjereno ponaša u svim
prigodama – 1 do 3 puta je evidentirano da
narušava ugled škole.
Više od tri puta je evidentirano da narušava ugled
škole
Poštuje zabranu unošenja zabranjenih sredstava
u unutrašnji ili vanjski prostor škole.
Prekršio je zabranu unošenja zabranjenih
sredstava u unutrašnji ili vanjski prostor škole što
je evidentirano u pedagoškoj dokumentaciji.
Nakon upozorenja ponovo krši zabranu unošenja
zabranjenih sredstava u unutrašnji ili vanjski
prostor škole što je evidentirano u pedagoškoj
dokumentaciji.
Posjeduje razvijenu ekološku svijest (vodi računa
o školskom interijeru i čistoći školskog okoliša,
svojim ponašanjem daje primjer drugim
učenicima…)
Ima jednu do tri bilješke o tome da ne vodi
računa o školskom interijeru i čistoći školskog
okoliša čime ne daje dobar primjer drugima.
Ima više od tri bilješke o tome da ne vodi računa
o školskom interijeru i čistoći školskog okoliša
čime daje loš primjer drugima.
Prihvaća odgovornost za svoje postupke i
popravlja eventualne pogreške.
Nevoljko i uz poticaj prihvaća odgovornost za
svoje postupke. Povremeno ponavlja
neprihvatljiva ponašanja.
Ne prihvaća odgovornost za svoje pogreške i ne
ispravlja ih unatoč usmjeravanju i poticajima od
strane učitelja i stručnih suradnika.
5. ODNOS PREMA ZDRAVSTVENOJ ZAŠTITI
UZORNO DOBRO LOŠE
Učenik u školu dolazi uredan i prikladno odjeven,
primjerenog i urednog vanjskog izgleda (ne nosi
prozirnu, preusku odjeću, ne nosi športske kratke
hlače niti majice bez naramenica i/ili s tankim
naramenicama; nosi majice i hlače/suknje/haljine
primjerene duljine i izreza, ne nosi odjeću s
neprimjerenim natpisom, ne koristi šminku, u
školu dolazi čiste i uredne neobojene kose, čistih
i urednih nenalakiranih noktiju).
U školu povremeno ne dolazi uredan i/ili
prikladno odjeven te primjerenog i urednog
vanjskog uzgleda.
Učestalo u školu dolazi neuredan i/ili neprikladno
obučen, neprimjerenog vanjskog izgleda.
Poštuje zabranu konzumiranja alkohola,
duhanskih proizvoda i droga u unutrašnjem i
vanjskom prostoru škole te u svim ostalim
oblicima odgojno-obrazovnog rada (terenska
nastava, izleti, ekskurzije…). Svojim ponašanjem
daje primjer drugim učenicima.
Poštuje zabranu konzumiranja alkohola,
duhanskih proizvoda i droga u unutrašnjem i
vanjskom prostoru škole te u svim ostalim
oblicima odgojno-obrazovnog rada (terenska
nastava, izleti, ekskurzije…), ali podržava i
opravdava učenike koji to čine čime ne daje
dobar primjer drugim učenicima.
Ne poštuje zabranu konzumiranja alkohola,
duhanskih proizvoda i droga u unutrašnjem i
vanjskom prostoru škole te u svim ostalim
oblicima odgojno-obrazovnog rada (terenska
nastava, izleti, ekskurzije…) o čemu postoji
evidencija u pedagoškoj dokumentaciji. Daje loš
primjer drugim učenicima.
Prihvaća odgovornost za svoje pogreške,
spreman ih je ispraviti i ne ponavlja ih.
Uz poticaj ispravlja pogreške, ali je sklon
njihovom ponavljanju.
Ne prihvaća odgovornost za svoje pogreške i ne
ispravlja ih unatoč usmjeravanju i poticajima od
strane učitelja i stručnih suradnika. Odbija
pomoć.

Razrednik procjenjuje ponašanje učenika po sastavnicama svakog pojedinog područja, prateći bilješke u pedagoškoj dokumentaciji, te na kraju nastavne godine daje prijedlog Razrednom vijeću te zaključuje ocjenu vladanja učenika. U zapisniku sjednice toga Razrednoga vijeća razrednik upisuje uz odgovarajuću točku dnevnog reda napomenu: „ocjene vladanja zaključio razrednik uz mišljenje i suglasnog Razrednoga vijeća“, tj. navodi po potrebi naglaske i zaključke iz rasprave o ocjeni vladanja za pojedinog učenika (ako ne postoji suglasnost oko ocjene)

Pokazatelj potrebe da se predloži ocjena vladanja „dobro“ ili „loše“ treba biti ponavljanje određenog nepoželjnog ponašanja koje treba biti pravovremeno evidentirano u pedagoškoj dokumentaciji.

O neprihvatljivom ponašanju, njegovoj evidenciji i posljedicama, trebaju pravovremeno biti obaviješteni i učenik i roditelji, nakon čega će razrednik pratiti eventualna ponavljanja istog neprihvatljivog ponašanja.

Učenik je dužan pridržavati se svih pravila koja se odnose na načine i postupke vrednovanja, te na pravila ponašanja učenika u školi. Ukoliko se učenik ne pridržava pravila, učitelj/razrednik/stručni suradnik može predložiti određenu pedagošku mjeru razredniku, Razrednom ili Učiteljskom vijeću, koje može donijeti odluku o izricanju pedagoške mjere učeniku.

NAPOMENE:

Ako je učeniku izrečena pedagoška mjera opomene, učenik ne može imati „uzorno“ vladanje, osim ako je u potpunosti ispravio sankcionirano ponašanje (što mora biti dokazivo uvidom u pedagošku dokumentaciju – izrečena mjera opomene je ukinuta bilješkom u e-dnevniku te nema novih bilješki u e-dnevniku).

Ako je učeniku izrečena pedagoška mjera ukora ili više, ne može imati „dobro“ vladanje, osim ako je nakon mjere ukora učenik u potpunosti ispravio sankcionirano ponašanje (što mora biti dokazivo uvidom u pedagošku dokumentaciju).

Ako su prisutna dva kriterija za „dobro“ vladanje, ono ne može biti ocijenjeno kao „uzorno“.

Ako je prisutan jedan kriterij za „loše“ vladanje, ono ne može biti ocijenjeno kao „uzorno“ ili „dobro“.

Elementi i mjerila vrjednovanja vladanja učenika dostupni su učenicima i roditeljima na web stranici Škole.

Napomena: Izrazi koji se u ovom dokumentu koriste za osobe u muškome rodu, neutralni su i odnose se na osobe muškoga i ženskoga spola

Ovaj pravilnik stupa na snagu od dana donošenja.

Završne odredbe:

Početna ocjena vladanja učenika je najviša ocjena koja se postupno, u skladu s prethodno navedenim kriterijima, snižava.

UZORNO VLADANJE ima učenik za kojega uz navedene kriterije vrijedi slijedeće:

    1. Učenik redovito poštuje Kućni red Škole te školska i razredna pravila u cijelosti
    2. Učenik nema izrečenu pedagošku mjeru tijekom tekuće nastavne godine
    3. Uzorno vladanje može imati učenik kojemu je izrečena pedagoška mjera Opomena, ali uz uvjet da je preuzeo odgovornost i popravio ponašanje zbog kojeg mu je izrečena mjera
    4. Učenik kojemu je izrečena Opomena, a koji nije preuzeo odgovornost za svoje ponašanje i ponavlja ponašanje zbog kojeg je dobio navedenu pedagošku mjeru, ne može imati uzorno vladanje

DOBRO VLADANJE ima učenik za kojega uz navedene kriterije vrijedi slijedeće:

    1. Učenik povremeno ne poštuje i krši Kućni red Škole te školska i razredna pravila.
    2. Učenik je tijekom nastavne godine izrečena pedagoška mjera Opomena nakon čega učenik nije prihvatio odgovornost i nije popravio ponašanje zbog kojega mu je izrečena mjera
    3. Dobro vladanje može imati učenik kojemu je izrečena pedagoška mjera Ukora, ali uz uvjet da je preuzeo odgovornost i popravio ponašanje zbog kojeg mu je izrečena mjera
    4. Učenik kojemu je izrečena pedagoška mjera Strogog ukora, a koji nije preuzeo odgovornost za svoje ponašanje i ponavlja ponašanje zbog kojeg je dobio navedenu pedagošku mjeru, ne može imati dobro vladanje.

LOŠE VLADANJE ima učenik za kojega uz navedene kriterije vrijedi slijedeće:

    1. Učenik učestalo ne poštuje i krši Kućni red Škole te školska i razredna pravila.
    2. Loše vladanje ima učenik kojemu je izrečena pedagoška mjera Strogog ukora, nakon čega učenik nije prihvatio odgovornost za svoje ponašanje i nije promijenio ponašanje zbog kojeg je dobio navedenu pedagošku mjeru.

Ravnatelj:___________________________________

 

 

Skip to content