Na temelju članaka 58. i 118. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (”Narodne novine” broj 87/08., 86/09., 92/10., 105/10. – ispr., 90/11., 5/12., 16/12., 86/12., 94/13., 152/14.) i članaka 58. i 181. Statuta Osnovne škole Župa Dubrovačka Školski odbor Osnovne škole Župa Dubrovačka nakon provedene rasprave na Učiteljskom vijeću, Vijeću roditelja i Vijeću učenika na sjednici održanoj 28. rujna 2015.g. donio je
K U Ć N I R E D
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim Kućni redom uređuje se kućni red u Osnovnoj školi Župa Dubrovačka (u daljem tekstu: Škola).
Izrazi koji se u ovom Kućnom redu koriste za osobe u muškom rodu su neutralni i odnose se na muške i ženske osobe.
Članak 2.
Kućnim redom u Školi:
- utvrđuju pravila i obveze ponašanja u Školi, unutarnjem i vanjskom prostoru,u školskom dvorištu i na školskom igralištu, utvrđuju se pravila međusobnih odnosa učenika
- utvrđuju pravila međusobnih odnosa učenika i radnika
- utvrđuje radno vrijeme
- utvrđuju pravila sigurnosti i zaštite od socijalno neprihvatljivih oblika ponašanja, diskriminacije, neprijateljstva i nasilja
- utvrđuje način postupanja prema imovini.
Članak 3.
Kućni red odnosi se na sve osobe za vrijeme njihova boravka u školskim prostorima.
Članak 4.
S odredbama Kućnog reda razrednici su dužni upoznati učenike i njihove roditelje odnosno skrbnike.
Ravnatelj Škole je dužan upoznati radnike s odredbama ovog Kućnog reda.
Kućni red se obvezno ističe na vidljivom mjestu u Školi i objavljuje na mrežnoj stranici Škole.
II. PRAVILA I OBVEZE PONAŠANJA U ŠKOLI, UNUTARNJEM I VANJSKOM PROSTORU
Članak 5.
Učenici, radnici Škole te druge osobe mogu boraviti u prostoru Škole samo tijekom radnog vremena Škole osim u slučajevima organiziranih aktivnosti kao i u drugim slučajevima, o čemu odlučuje ravnatelj Škole.
Članak 6.
U prostoru Škole i okolišu zabranjeno je:
- pušenje
- nošenje oružja, eksplozivnih sredstava, oštrih i sličnih predmeta opasnih za sigurnost
- pisanje po zidovima i inventaru škole
- bacanje torbi i drugih predmeta
- bacanje papira, žvakaćih guma i slično izvan koševa za otpatke
- konzumiranje alkohola i narkotičnih sredstava
- unošenje sredstava, opreme i uređaja koji mogu izazvati požar ili eksploziju (petarde, šibice, upaljači i slično)
- igranje igara na sreću i sve vrste kartanja
- unošenje tiskovina i drugih medija nepoćudnog sadržaja
- audio i video snimanje bez znanja i odobrenja osobe ili osoba (radnika škole, učenika škole i roditelja/skrbnika)
Ukoliko se opravdano sumnja da se učenik ne pridržava odredbi iz stavka 1. ovog članka predmetni učitelj, razrednik, član SRS ili ravnatelj može izvršiti kontrolu učeničke torbe u cilju zaštite škole i učenika.
Učenici ne smiju bez odobrenja ravnatelja dovoditi u Školu strane osobe.
Svim osobama zabranjeno je dovoditi životinje u prostorije i okoliš Škole.
Članak 7.
Radnici i učenici Škole dužni su se kulturno odnositi prema roditeljima i drugim osobama koje borave u Školi.
Članak 8.
Učenici mogu boraviti u Školi u vrijeme određeno za nastavu i ostale oblike odgojno-obrazovnog rada.
Učenik je dužan doći u Školu deset minuta prije početka nastave, a napustiti Školu najkasnije 15 minuta nakon završetka školskih obveza.
Članak 9.
Učenik je dužan:
- redovito pohađati nastavu i na vrijeme dolaziti na nastavu
- donijeti ispričnicu za izostanak s nastave u roku od 14 dana
- dolaziti u školu opremljen potrebnim udžbenicima, bilježnicama i drugim priborom za nastavu prema rasporedu rada tog dana
- održavati udžbenike i bilježnice urednima
- savjesno učiti i aktivno sudjelovati u nastavnom procesu
- kulturno se ponašati za vrijeme boravka u Školi i izvan nje
- izvršavati zamolbe ravnatelja, razrednika, učitelja i članova SRS
- održavati čistima i urednima prostore Škole
- izvršavati dužnost redara
- dolaziti u Školu uredan i prikladno odjeven, primjerenog i urednog vanjskog izgleda
- isključiti mobitel, tablet i ostale tehničke uređaje za vrijeme nastave, jer će isti biti oduzeti i vraćeni roditelju uz propisani obrazac
- ne unositi predmete kojim bi se remetilo nastavu i ugrožavalo sigurnost u razredu ili školi
- ne koristiti požarne stube škole osim u slučaju vježbe ili stvarne evakuacije
- kod ulaska ili izlaska iz škole dati prednost starijim i invalidnim osobama
- kretati se desnom stranom hola i stubišta mirno, bez guranja i trčanja
- mirno ući u učionicu i pripremiti se za nastavu, u slučaju da je učionica zaključana u miru pričekati učitelja pred učionicom
- prilikom ulaska odrasle osobe u učionicu ustati i pozdraviti
- ne napuštati školsku zgradu, odnosno nastavu ili druge oblike odgojno-obrazovnog rada bez znanja i odobrenja predmetnog učitelja odnosno razrednika, odnosno sukladno odredbama Statuta.
Članak 10.
Na početku nastave učitelji razredne nastave učenike dočekuju u holu i s njima kreću u učionicu, a učitelji predmetne nastave moraju biti ispred učionice pet minuta prije početka nastave te uvesti učenike u učionicu.
Učenik može svoje mjesto rada promijeniti samo uz dopuštenje razrednika ili predmetnog nastavnika samo za vrijeme trajanja njegovog sata.
U kabinet učenici mogu ući samo s učiteljem.
Članak 11.
Imenik učenika i dnevnik rada učitelji na početku nastave i na kraju velikog odmora uzimaju u zbornici a vraćaju na početku velikog odmora i na kraju nastave.
Članak 12.
Učenici koji su zakasnili na nastavu, trebaju tiho ući u učionicu i ispričati se učitelju.
Svako neopravdano kašnjenje učenika na nastavu učitelj je dužan evidentirati.
Članak 13.
Tijekom nastave učenici ne smiju razgovarati, šaptati, dovikivati se, prepirati i šetati po učionici. Učenik koji želi nešto pitati ili priopćiti, treba svoju namjeru pokazati dizanjem ruke.
Članak 14.
Učenici imaju pravo na veliki odmor i male odmore između nastavnih sati. Mali odmor traje pet minuta, a veliki odmor dvadeset minuta.
Za vrijeme malih odmora učenici ne smiju napuštati školsku zgradu, a za vrijeme velikog odmora učenici moraju boraviti u dvorištu škole te se ne udaljavati i kretati van dvorišta. Za vrijeme kiše učenici moraju boraviti u školskom holu u prizemlju zgrade.
Članak 15.
U razrednom odjelu tjedno se određuju dva redara.
Dužnosti redara su sljedeće:
- pripremaju učionicu za nastavu, brišu ploču i donose prema potrebi nastavna sredstva i pomagala
- ako učitelja nema pet minuta nakon početka nastave, obavještavaju dežurnog učitelja, članove stručno razvojne službe, tajnika ili ravnatelja
- prijavljuju učiteljima početkom svakoga nastavnog sata nenazočne učenike
- izgubljene predmete (knjige, bilježnice, olovke, odjeću i sl.) odnose spremačicama, a vrjednije predmete (mobitel, nakit i sl.) u tajništvo.
- nakon završetka nastave posljednji napuštaju učionicu uz prethodnu provjeru ispravnosti učionice, oštećenja zidova, klupa, stolaca i ostaloga inventara te o uočenim oštećenjima izvješćuju učitelja.
Članak 16.
Svakog učenika koji se ne pridržava reda, redar je ovlašten prijaviti učitelju.
Članak 17.
Redare iz članka 15. ovoga Kućnog reda određuje razrednik prema abecednom redu te je učenike dužan obavijestiti najmanje jedan dan prije početka obavljanja dužnosti.
Članak 18.
Učiteljima nije dopušteno korištenje mobilnih telefona i ostalih tehničkih naprava koje mogu ometati odvijanje nastave, drugih oblika odgojno-obrazovnog rada ili održavanje sjednica stručnih tijela Škole (razredna vijeća, Učiteljsko vijeće, ispitna povjerenstva i slično).
Članak 19.
Učenik ili grupa učenika ne smije biti puštena sa sata nakon napisanog testa, obrađenog gradiva i slično prije završetka nastave.
III. PRAVILA MEĐUSOBNIH ODNOSA UČENIKA
Članak 20.
U međusobnim odnosima učenici:
- trebaju pružati pomoć drugim učenicima Škole
- trebaju dati primjeren savjet drugim učenicima u skladu s njihovim interesima
- dužni su omogućiti drugim učenicima da iznose svoje mišljenje
- trebaju informirati druge učenike o događajima u Školi
- ne smiju ometati druge učenike u učenju, praćenju nastave i kod usmenog odgovaranja
- mogu predlagati osnivanje učeničkih udruga
- trebaju poštovati i njegovati spolnu ravnopravnost
- mogu ustrojavati razne oblike kulturno-umjetničkih, športskih i drugih sadržaja
- ne smiju se međusobno vrijeđati
- ne smiju se fizički obračunavati.
Članak 21.
Međusobne sporove učenici ne smiju rješavati svađom i fizičkim obračunom, uvredama, širenjem neistina i slično.
U slučaju međusobnog spora učenici su dužni zatražiti pomoć razrednika ili dežurnog učitelja.
IV. PRAVILA MEĐUSOBNIH ODNOSA UČENIKA I RADNIKA ŠKOLE
Članak 22.
Učenici su dužni uljudno se odnositi prema učiteljima i drugim radnicima Škole.
Učenici su dužni pozdraviti radnike Škole u školskom prostoru i izvan njega.
Učenici su dužni ustajanjem pozdraviti osobu koja ulazi i izlazi iz učionicu, osim za vrijeme pisanja testa.
Članak 23.
Kod ulaska u učionicu ili drugi prostor u kojemu se tada održava nastava, učenik prvo treba pokucati, a zatim tiho ući i priopćiti učitelju razlog dolaska. Zadaću zbog koje je došao, može obaviti uz odobrenje učitelja.
Članak 24.
Učitelj ne smije za vrijeme nastave slati učenika izvan prostora Škole ili ga kažnjavati udaljavanjem sa nastave.
U slučaju da je takav postupak neminovan, učitelj, odnosno učenik kojeg zaduži, odvodi učenika razredniku, pedagogu, psihologu, dežurnom učitelju ili ravnatelju uz obrazac s razlozima slanja.
V. RADNO VRIJEME
Članak 25.
Radno vrijeme Škole je od 7.00 do 15 sati, izuzev Produženog boravka koji se provodi do 16,30 sati.
Članak 26.
Radnici su dužni dolaziti na posao i odlaziti s posla prema rasporedu radnog vremena. Način evidencije nazočnosti na radu određuje ravnatelj.
Ako radnik Škole napusti školsku zgradu bez odobrenja ravnatelja ili osobe koja zamjenjuje ravnatelja čini povredu radne dužnosti.
Članak 27.
Roditelji mogu razgovarati s učiteljima Škole u dane primanja roditelja ili u vrijeme koje odredi razrednik odnosno predmetni učitelj.
Članak 28.
Materijali se mogu unositi i iznositi za vrijeme radnog vremena, a izvan radnog vremena samo uz odobrenje ravnatelja.
VI. PRAVILA SIGURNOSTI I ZAŠTITE OD SOCIJALNO NEPRIHVATLJIVIH OBLIKA PONAŠANJA, DISKRIMINACIJE, NEPRIJATELJSTVA I NASILJA
Članak 29.
Radnici Škole u suradnji s učenicima dužni su se skrbiti za siguran boravak i rad u Školi.
Članak 30.
Na ulazu u školsku zgradu dežura djelatnik škole kojeg određuje ravnatelj.
Prema potrebi i mogućnostima Škola može angažirati i zaštitara.
Mjesto dežurstva i raspored dežurnih učitelja i drugih radnika Škole određuje ravnatelj i nalazi se na oglasnoj ploči u zbornici.
Članak 31.
Dežurni učitelji i djelatnici odobravaju ulazak u Školu i daju potrebite obavijesti roditeljima, skrbnicima i drugim osobama.
Svaka osoba koja dolazi u Školu, mora se prijaviti dežurnom učitelju i/ili djelatniku Škole i identificirati se. Ako to odbije, dežurni učitelj i/ili djelatnik Škole o tome mora odmah izvijestiti ravnatelja, osobu koja zamjenjuje ravnatelja ili tajnika škole.
Kod ulaska u školsku zgradu i za vrijeme odmora na ulazu dežuraju:
- učitelji od 7.40 – 8.00 sati, te za vrijeme velikog odmora (prema rasporedu dežurstva)
- ostali djelatnici škole (dežurna spremačica, kućni meštar) od 8.00 – 15.00 sati.
Članak 32.
Dežurni učitelji :
- dolaze u školu 20 minuta prije početka nastave
- određuju vrijeme puštanja učenika u školsku zgradu
- prije nastave i za vrijeme velikog odmora dežuraju u hodnicima, na stubištima i u dvorištu gdje nadziru ponašanje učenika i sprečavaju stvaranje nereda, nasilno ponašanje učenika ili bilo koje drugo nasilno ponašanje
- skrbe o osiguranju uvjeta za normalno odvijanje nastave
- skrbe o realizaciji svakodnevnih zadataka
- u slučaju odsustva ravnatelja, tajnika i stručno-pedagoške službe organiziraju liječničku intervenciju ili pružanje prve pomoći učenicima i radnicima Škole i izvješćuju roditelje učenika
- obavljaju i druge poslove temeljem zaključaka Učiteljskog vijeća.
Članak 33.
Na mjestu dežurstva na vidljivom mjestu moraju se istaknuti brojevi telefona policije, vatrogasaca, hitne pomoći i Državne uprave za zaštitu i spašavanje.
Članak 34.
U Školi je svakome zabranjeno izražavanje diskriminacije na osnovi rase ili etničke pripadnosti ili boje kože, spola, jezika, vjere, političkog ili drugog uvjerenja, nacionalnog ili socijalnog podrijetla, imovnog stanja, članstva u građanskim udrugama, obrazovanja, društvenog položaja, bračnog ili obiteljskog statusa, dobi, zdravstvenog stanja, invaliditeta, genetskog naslijeđa, rodnog identiteta.
Svatko tko kod drugih uoči postupanje suprotno stavku 1. ovoga članka, treba svoje saznanje priopćiti razredniku ili članovima stručno-razvojne službe ili ravnatelju, odnosno pučkom pravobranitelju.
Članak 35.
U Školi je zabranjen svaki oblik nasilja, izražavanja neprijateljstva, nesnošljivosti i drugoga neprimjerenog ponašanja.
Svatko je dužan upozoriti osobu koja protupravnim činjenjem krši zabranu iz stavka 1. ovoga članka.
Od osobe koja i nakon upozorenja iz stavka 2. ovoga članka nastavi s kršenjem zabrane iz stavka 1. ovoga članka, treba zatražiti da se udalji iz prostora protupravnog činjenja.
Ako se osoba ne udalji iz prostora protupravnog činjenja, svatko se treba za pomoć obratiti najbližoj policijskoj postaji.
U slučaju prijave nasilja ili dojave o nasilnom ponašanju među učenicima škola će postupiti u skladu s Protokolom o postupanju u slučaju nasilja među djecom i mladima.
VII. POSTUPANJE PREMA IMOVINI
Članak 36.
Radnici, učenici i druge osobe koje borave u Školi, dužne su se skrbiti o imovini Škole prema načelu dobroga gospodara.
Članak 37.
Radnici i učenici moraju se racionalno koristiti sredstvima Škole koja su im stavljena na raspolaganje.
Svaki uočeni kvar na instalacijama električne struje, plina ili vodovoda, grijanja ili drugi kvar radnici i učenici obvezni su prijaviti razredniku, dežurnom učitelju, ravnatelju ili tajniku.
Članak 38.
Nakon isteka radnog vremena radnici su dužni uredno pospremiti radne materijale, zatvoriti prozore, isključiti električne aparate i zaključati radne prostorije.
Članak 39.
Učenici su dužni čuvati udžbenike i druga obrazovna i nastavna sredstva, a knjige posuđene u knjižnici pravodobno neoštećene vratiti.
Članak 40.
Kod napuštanja školskog prostora radnici i učenici trebaju ponijeti svoje stvari.
Škola nije odgovorna za nestanak stvari osoba iz stavka 1. ovoga članka tijekom njihova boravka u školskom prostoru.
Članak 41.
Radnici, učenici i druge osobe odgovorne su za štetu koju učine na imovini Škole prema Zakonu o obveznim odnosima.
Članak 42.
Radnici i učenici škole ne mogu bez odobrenja ravnatelja iznositi iz škole i rabiti u privatne svrhe školsku imovinu.
Bez odobrenja ravnatelja učitelji iz Škole ne smiju iznositi matične knjige, dnevnike rada i imenike.
Radnik ili učenik koji postupi suprotno stavku 1. i 2. ovog članka teško krši kućni red.
VIII. KRŠENJE KUĆNOG REDA
Članak 43.
Postupanje prema odredbama ovoga Kućnog reda sastavni je dio radnih obveza radnika i učenika Škole.
Radnik koji postupi suprotno odredbama ovoga Kućnog reda, odgovoran je za povredu radne obveze.
Učenik koji postupi suprotno odredbama ovoga Kućnog reda, odgovoran je prema općim aktima Škole.
IX. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 44.
Stupanjem na snagu ovog Kućnog reda prestaje važiti Kućni red usvojen na sjednici Školskog odbora održanoj dana 10.03.2009..
Članak 45.
Ovaj Kućni red stupa na snagu danom objave na oglasnoj ploči Škole
Zamjenik predsjednice Školskog odbora:
______________________
KLASA: 003-05/15-01/03
URBROJ: 2117/1-34-15-01
U Župi Dubrovačkoj, 28.09.2015.
Ovaj Kućni red objavljen je na oglasnoj ploči Škole dana 28. rujna 2015. i istog je dana stupio na snagu.
Ravnatelj:
________________