Redni broj sata | Početak | Završetak |
0. | 7:10 | 7:55 |
1. | 8:00 | 8:45 |
2. | 8:50 | 9:35 |
3. | 9:40 | 10:25 |
Veliki odmor | 10:25 | 10:45 |
4. | 10:45 | 11:30 |
5. | 11:35 | 12:20 |
6. | 12:25 | 13:10 |
7. | 13:15 | 14:00 |
8. | 14:05 | 14:50 |
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Dobrovoljno vatrogasno društvo Župa dubrovačka nositelj je protupožarnih aktinosti na području općine Župa dubrovačka.Uz svoju osnovnu namjenu, društvo je zaduženo za čišćenje okoliša I održavanju nasada. Društvo je osnovano 1986. godine i do rata bilo jedno od najboljih društava u ovom djelu Hrvatske. Prilikom napada na ovaj kraj 1991. godine Društvo je ostalo bez svega, dom mladeži koji je korišten za rad sa cjelokupnom vatrogasnom opremom izgorio je, vozila su potpuno uništena, a rad je gotovo ugašen.Iako u prognanstvu članovi DVD Župa dubrovačka bili su aktivni pomažući Civilnoj zaštiti u zbrinjavanju stanovništva i prijevozu pitke vode u okruženom i blokiranom Dubrovniku.
U poratnim godinama, iako bez ičega, rad Društva je obnovljen. DVD danas u svom sastavu ima ustrojenu vatrogasnu postrojbu, zadovoljavajuću vatrogasnu opremu i 6 vozila.
Što to znači biti vatrogasac, mogli su iz prve ruke vidjeti učenici PŠ Postranje kojima su vatrogaci DVD Župa dubrovačka priredili jedan vrlo zanimljiv i poučan nastavni dan.
U srijedu, 07. 11. 2012. god. na temu , Zaštita od požara, a kao uvod u nastavnu jedinicu Zanimanja ljudi za drugi razred i Životne zajednice i zaštita okoliša za četvrti razred, gospodin Niko Miloslavić proveo je male Župljane kroz sve prostorije vatrogasnog doma gdje su učenici mogli u potpunosti doživjeti koliko je znanja, iskustva, i tehničke podrške potrebno za potrebnu učinkovitost vatrogasaca na požarištu i drugim aktivnostima u kojima sudjeluju.
Učenici su prošli sve korake, od trenutka prijave požara, do kretanja vatrogasaca na požarište. Upoznali su se sa opremom koju vatrogasac ima na sebi i mjerama opreza koje mora poštovati kako ne bi ugrozio sebe i druge.Saznali su sve o raznim tipovima vatrogasnih vozila, a gosp. Niko Miloslavić im je objasnio svaki dio vozila i njegovu funkciju .
Vatrogasci Miho Jakobušić i Frano Purin demonstrirali su im kako i čime se sve gasi požar i na što posebno treba paziti kada se nađu u blizini vatre. Naučili su ih puno i o mjerama zaštite i preventivnim mjerama , te naglasili kako i oni u svakom trenutku, iako još ne mogu biti članovi vatrogasnog društva, pravilnim odnosom prema prirodi postaju aktivni partneri.
Naučili su puno o šteti koju požar dugoročno nanosi ekosustavu, kao i odgovornosti koju prvenstveno i najčešće ima čovjek u zaštiti okoliša kako od drugih utjecaja tako i od samog požara. Nakon obilaska i predavanja, učenici su se i sami okušali kao vatrogasci. Vidljivo uzbuđeni i oduševljeni prepričavali su međusobno što im je bilo najzanimljivije , ponavljajući tako sve novo što su naučili na ovom satu prirode i društva.Svi su odlučili, kada budu dovoljno veliki, postati dobrovoljni vatrogasci.
Ovaj oblik nastave, u prirodnom okruženju, koju su nam omogućili vatrogasci DVD Župa dubrovačka, uobičajni je primjer suradnje lokalne zajednice sa školom u ostarivanju osnovnih i važnih ciljeva i zadaća Nacionalnog kurikuluma u području održivog razvoja , kao i zdravstvenog odgoja ( područje zdravstvene ekologije).
Važno je istaknuti da upravo nakon ovakvog učenja neposrednim kontaktom i iskutvom ,postavljeni ciljevi kojima želimo oblikovati životni stil pojedinca svjesnog potrebe smanjenja štetnih utjecaja na okoliš , zasigurno nisu samo formalni.
Na ovaj način učenici bolje razumiju važnost koju zdravi okoliš ima u osiguranju dobrobiti pojedinca i zajednice, te što je odgovorno ponašanje uopće, a posebno briga za okoliš kao važan dio osiguranja održivog razvoja.
Upozajući težak, odgovoran i human posao vatrogasaca lakše će razumjeti i poštovati svoj i tuđi rad, te osvjestiti važnost osobne angažiranosti za dobrobit drugih što su dakako ciljevi građanskog odgoja.
Prirodoslovno opismenjen, ako razumije i usvoji znanja o bitnim pojavama i procesima u prirodi i osvjesti osobnu odgovornost koju svaki pojedinac ima u prirodnom i društvenom okolišu, svoje će znanje i vještine stečene obrazovanjem uključiti u odluke i izbore koje će donositi kao odrasli ljudi , postavljajući prioritete na pravo mjesto. Svjesni svoje osobne odgovornosti i mogućnosti za aktivno sudjelovanje u civilnom društvu, učenici će imati kompetencije za stvaralačko rješavanje problema , razviti vještinu opažanja za suzbijanje ponašanja koja štete dobrobiti pojedinca i zajednice.
Zahvaljujemo vatrogascima DVD Župa dubrovačka
ZANIMLJIVOSTI
1309. U statutu grada Dubrovnika uvedena odredba o organizaciji i načinu gašenja požara.
Posebno mjesto u povijesti hrvatskog naroda i hrvatske države pripada vatrogascima ne samo zbog organiziranoga suprotstavljanja požaru, već i zbog neprocjenjive uloge u izgradnji hrvatskog nacionalnog bića. Tijekom svoje plodne povijesti hrvatsko dobrovoljno vatrogastvo bilo je okosnicom razvoja kulturne i gospodarske djelatnosti u mnogim krajevima Hrvatske. Aktivnost i slavu dobrovoljnih vatrogasnih društava uzdizali su i pronosili najviđeniji ljudi svojih lokalnih zajednica: učitelji, svećenici, općinski načelnici, obrtnici, seljaci, radnici, i mnogi drugi. Oni su, osim osnovne humane zadaće spašavanja ljudskih života i imovine bili utemeljiteljima kulturno-prosvjetnih, sportskih i drugih aktivnosti u sredinama u kojima su živjeli i djelovali.
Prvi počeci organiziranog dobrovoljnog vatrogastva u Hrvatskoj sežu od 1864. godine kad je osnovan Prvi Hrvatski dobrovoljni vatrogasni zbor u Varaždinu. Prvo dobrovoljno vatrogasno društvo na selu osnovano je 1872. godine u Hrženici kraj Ludbrega.