Redni broj sata | Početak | Završetak |
0. | 7:10 | 7:55 |
1. | 8:00 | 8:45 |
2. | 8:50 | 9:35 |
3. | 9:40 | 10:25 |
Veliki odmor | 10:25 | 10:45 |
4. | 10:45 | 11:30 |
5. | 11:35 | 12:20 |
6. | 12:25 | 13:10 |
7. | 13:15 | 14:00 |
8. | 14:05 | 14:50 |
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Učenici šestih razreda OŠ „Župa Dubrovačka“ sa svojim voditeljima učiteljima geografije i biologije - Nadom Prce, Lindom Jurkić i Darijom Klačar te razrednicama Lenkicom Majić i Davorkom Bronzić, već tradicionalno su održali terensku nastavu. Nastava je realizirana na području Zadra te NP Sjeverni Velebit i NP Krka, u periodu od 10.10.2011.-12.10.2011.
U Zadru su prošetali rivom, divili se drvoredu hrasta česmine te fascinirani zvukovima morskih orgulja znatiželjno se raspitivali od kuda i kako zvukovi dolaze. Prošetali su i do instalacije istog arhitekta Nikole Bašića "Pozdrav suncu" i znatiželjno promatrali i čitali u kromirani krug upisana imena zadarskih svetaca, a uz njih položaj Sunca na datume kada se slave. I tako je ostvarena komunikacija zvukom i svjetlom zadivila sviju.
Na Velebitu su obišli mjesto Krasno koje broji 14 zaselaka sa ukupno oko 600 stanovnika, smješteno na rubovima Krasnog polja. U NP S. Velebit su održali nastavne sate u Velebitskom botaničkom vrtu gdje su upoznali rijetke, endemične i ugrožene biljne vrste. Na čitavom je Velebitu zabilježeno ukupno oko 2000 različitih biljnih vrsta od čega je osamdesetak endemičnih dok ih botanički vrt broji oko petstotinjak. Uz vodstvo svojih učitelja i stručnog vodiča učenici su saznali o zemljopisnom položaju Nacionalnog parka, geološkoj podlozi i vrsti tla, o podneblju te o turističkim vrijednostima ovoga kraja. Učenici su sve podatke bilježili u radne listove i svoje bilježnice. Nakon upoznavanja Botaničkog vrta čija je prosječna visina 1480 m n.v., uspeli su se do meteorološke postaje i planinarskog doma Zavižan na 1594 metara n.v. U meteorološkoj postaji su upoznali gospodina Antu Vukušića motritelja koji svakodnevno mjeri i opaža brojne elemente: temperaturu, tlak, relativnu vlažnost zraka, smjer i brzinu vjetra, količinu i tip oborina, količinu i vrstu oblaka, sijanje sunca i atmosferske pojave. Ispred Planinarskog doma pruža se prekrasan pogled na more i otok Krk. Nakon Zavižana učenici su posjetili utočište za medvjede u Kuterevu. Utočište koje brine za medvjeđu siročad, prvo je takve vrste i zasada jedino takvo na svijetu. Trenutno udomljuje 6 medvjeda i radi na proširenju kapaciteta kako bi moglo pružiti utočište i novim gostima. Majke medvjedi često stradaju od krivolovaca ili na prometnicama, a mali medvjedi nisu sposobni opstati sami u prirodi. Jedino rješenje za njihovo preživljavanje je zbrinjavanje u prihvatilištu poput ovog. Na žalost, medvjedići se nakon kontakta s ljudima više ne mogu vratiti u prirodu.
Treći dan terenske nastave odvijao se na području NP Krka. Nastava je započela vožnjom brodom iz Skradina, nastavila se šetnjom Nacionalnim parkom te razgledavanjem Skradinskog buka, mlinice s etno zbirkom te tkalačke radionice uz stručnu prezentaciju i demonstraciju. Sve naučeno je zabilježeno u radne listove koji su za ovu terensku nastavu pripremljeni iz predmeta: priroda, geografija, matematika i engleski jezik.
Zaključak s ove terenske nastave je vrlo jasan - priroda se najbolje može upoznati ako ju promatramo. U ova tri dana učenici su brzo i lako usvajali znanja, mnogo lakše no što bi iz nekog udžbenika. Najvažnije od svega je da su iskusili djelić života u prirodi i zakona koji tu vladaju. Vjerujemo da će nakon ovoga prekrasnog puta prirodu znati još više cijeniti.